Forum www.ksb.fora.pl
Klan Siewców Burzy WoW HG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradnik Paladin Protection

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.ksb.fora.pl Strona Główna -> PvE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jin




Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:54, 04 Sie 2010    Temat postu: Poradnik Paladin Protection

Poradnik dla tankadina.


[link widoczny dla zalogowanych]

Jest to poradnik dla wszystkich paladynów pragnących stać się tankami.

I. Threat

Paladyn różni się od druidów i warriorów sposobem generowania threatu gdyż w przeciwieństwie do nich, nie wykorzystuje „białych” obrażeń. Zamiast tego używa mocy świętości, czy jak kto woli spell dmg, oczywiście by mieć porządne aggro (co tego co powinien nosić napisze na następnych działach).

A.)Zaklęcia służące budowie threatu:

-Seal/Judgment of Righteousness - Zadaje określony i stały dmg. Bardzo dobre na rozpoczęcie walki tuż po pullu, by mieć całkiem ładne aggro na początek walki.

-Seal/Judgment of Vegance - (tylko Sojusz) Bardzo dobry seal na długie walki gdzie trzeba oszczędzać mane. Seal of vegance daje DoTa na moba. Stakuje się on 5 razy i zadaje dmg, co 3 sekundy. Judgment zadaje 140dmg za każdego stacka(zwiększane przez spell dmg), który znajduje się na ofierze. Bardzo dobre do generowania aggro. Niestety przy szybkich broniach(1,6s) czasem trudno szybko wbić 5 stacków, przez co można się przejechać na tym skillu. Lepiej nie używać go na trashach, gdyż jest mało efektowny, kiedy mob szybko ginie.

-Holy shield - Jedno z najważniejszych zaklęć Tankadina. Dodaje +30% szansy na block, a ponad to z każdym zablokowanym uderzeniem atakujący obrywa z Holy dmg z aggro zwiększonym o ok. 30%, co daję również dużą jego ilość.

-Concecration - Zaklęcie, dzięki któremu paladyn jest niedościgniony w tankowaniu wielu potworów na raz. Jest to, co prawda niezwykle mano-żerny czar, ale generuje olbrzymie aggro w AoE.

-Avenger’s Shield - Rzut tarczą, który trafia w 3 przeciwników stojących najbliżej siebie. Używa się tego głównie podczas pulla. W trakcie walki nie polecam, gdyż ma 1s cast time, kiedy to nie możesz blokować/parować/unikać ciosów, co przy niektórych bossach(głównie tych atakujących z dużą szybkością) jest wyrokiem śmierci. Plusem tego zaklęcia jest to, że generuje bardzo ładny threat na sam początek walki, a także to, że na cele trafione przez tarcze można rzucić owce(również Charm subccuba, albo inne czary działające na tej zasadzie), dzięki temu po jej zejściu, zamiast maga/subccuba celem jest tylko tank. Warto łączyć to z Judgment of Righteousness, dzięki czemu niema się na wstępie problemów z aggro. Trzeba bardzo uważać by nie trafić tarczą osób przeznaczonych do cc(sap/trap huntera) gdyż rogal nie założy sapa, a hunter może nie być zdolnym, przejąc aggro mobka trafionego tym zaklęciem.

B.)Buffy pomagające w budowie threatu.

Te, co dla każdego innego tanka, a ponadto:

Rightouness Fury – Obowiązkowe dla każdego paladyna tanka, z talentami zmniejsza obrażenia o 6%, a threat z holy dmg o 90%. Trwa 30min.

Avenging Wrath – Zwiększa wszystkie obrażenia o 30%. Bardzo dobry skill, dający szanse na wbicie wręcz olbrzymiego aggro, tuż po rozpoczęciu walki, a także w jej trakcie. Trwa 20s

Blessing of Sanctuary- Blessing, który zmiesza obrażenia zadawane dla osobie niosącej ten buff, a ponadto przy każdym bloku tarczą zadaje holy dmg

Retribution Aura – Zadaje za każdym uderzeniem wroga dmg mu. Dla tanka raczej jest to mało przydatne (Devotion aura jest lepsza, chyba że chodzi o generowanie aggro na AoE).

Judgment of Crusade
– (Rzuca się na moba)Zwiększa holy dmg zadawane celowi, odświeża się co uderzenie paladyna.

Wszelkie trinkety zwiększające spell dmg.- Działa to na podobnej zasadzie jak Avenger Warth, ale zwiększają tylko spell dmg. Na samym początku tankowania (kiedy ma się jeszcze niebieskie itemy) bardzo przydatne, później można odpuścić. Choć przy walkach, kiedy jest się off-tankiem(np. Grull) Są całkiem przydatne z względu na przymus przegonienia dpsów w threat.

Super Wizard Oil +40 spell dmg na broń. Warto używać ile wlezie.

Wszelkie poty zwiększające spell dmg. – Jak napisano wyżej.

II. Mana

Tu także jest wiele głosów sprzeciwu. Często czytywałem drwiny, jak paladyn może tankować? Przecież jego mana się skończy i będzie klops. Ano tak się składa, że nasz kapłan w zbroi płytowej posiada pewną niezwykle przydatną umiejętność, zwaną Spiritual Attument(mają to wszyscy święci wojownicy, nie tylko ci w protection), daje ono z każdego heala manę równą 10% tego leczenia. Niezłe, co nie? Ale to nie wszystko. Paladyn posiada także zaklęcie seal of wisdom, które daje szanse na zregenerowanie many (121 punktów). Ale tankadin nie powinien tego seala używać gdyż generowanie aggro jest ważniejsze od many. Bardziej pomocny jest natomiast Judgment z tego seala. Daje on również szanse na regeneracje many (trochę mniej, bo 6 ale pozwala to na regenerowanie many, co uderzenie (Również wszystkim, którzy uderzają w tego moba, nieważne czy z broni, czy z zaklęć.) i tworzeniu aggro jednocześnie, przy użyciu innych sealów.

Wielkim plusem posiadania many jest możliwość zrobienia nuka zaklęciami, czyli

Avenging Wrath+ Holy shield + Consecration + Avenger’s Shield + Judgment of Righteousness/Vegance

-Paladyn może dostawać też bardzo dużo many przy współpracy z shadow priestem, dzięki jego Vampire Embrance i Vampire Touch (oba dają paladynowi mane, zależną od dpsu priesta)

-Totemy shamana zwiększające regen many

-Blessing of Wisdom

-Innym sposobem na manę są poty i Dark Rune lub Demonic Rune.

Tankadin zwykle posiada mały zapas many, dlatego warto być oszczędnym w jej wydawaniu.

III. Sprzęt

Paladyn musi bardzo dobrze dobierać Eq, gdyż przekłada się to na jego przeżywalność. Podstawą dla tanka to 490 defense (trzeba mieć 224 defense rating) i nigdy nie można mieć mniej. Chroni to przed krytycznymi uderzeniami bossów. Do karazhan minimum dla tankadin to 490 defense, 11K hp i około100-200 spell dmg.

Sprzęt najlepiej dobierać w ten sposób:

Jak się niema 490 def

Defense rating > Stamina > spell dmg > Avoidance

Jak się tą liczbę osiągnie trzeba wybrać jak zbierać sprzęt/enchanty i gemy do zbroi.

Avoidance> Stamina > spell dmg

Lub

Stamina > Avoidance > spell dmg

103% Avoidance (Dodge + Parry + Block + szansa moba na chybienie ciebie) Daje odporność na Crushing Blowy, są to bardzo wredne ciosy, które mogą często zabijać. Jeśli będziesz na poziomie BT, MH lub Sunwell, musisz to po prostu osiągnąć. Tak jak to było w przypadku defence.

Stamina daje więcej hp, i łatwiej cię utrzymać na polu walki przez healerów.

Tu musisz sam zdecydować, w co pakować.

Pewnie dziwi cię to, że spell dmg daje na końcu. Nie jest to pomyłka. Spell dmg paladyna pochodzi głównie z jego broni. W tym wypadku na początek najlepszy jest Gladiator Gravel (+199 spell dmg, + 31 stam), ale kosztuje 25K honoru i 30 odznak z EoS. Jeśli nie lubisz PvP możesz kupić w Keepers of Time Continuum Blade (+121 spell dmg, ale wymaga revered w frakcji Keepers of Time) albo Crystalforge Sword (również 121 spell dmg). Wraz z nowym patchem weszła nowa frakcja Shattered Sun Offensive. Można tam zdobyć bardzo dobry mace Seeker’s Gavel + 30 stam 130 spell (wymaga revered), a także tarcze(która wymaga exalted)

VI.Off-tank

Paladyn jako zapasowy tank musi bardzo uważać na Manę. Jest to główna wada, tankadinów, ponieważ kiedy off-tankują nie dostają leczenia, a skoro nie ma leczenia, to niema many! W takich wypadkach trzeba się zaopatrzyć w dużą ilość potionów many (Kiedy walczy się w Grull Lair warto korzystać z Blue Ogre Brew kupowanego u ogrilli), a także Dark Rune które można kupić na AH(nie są bind when pick up). Podobne są Demonic Rune, ale tych na AH nie kupisz(są Bind when pick up) i trzeba samemu je farmić z demonów (50-60 level).

Taktyka podczas tankowania jest prosta. Radzę używać jednego trinketa z spell dmg (np. Xi’rin Gift) i drugiego do tankowania. Walkę zaczynać od Judgment of Wisdom( albo Crusade dla wiekszego aggro) i używać cały czas consecration/Avenger shield. Tutaj paladyni sojuszu mają przewagę, gdyż Seal of Vegance jest świetny do off-tankowania, gdyż generuje znacznie więcej holy dmg niż Seal of Righteousness(mając 400 spell dmg można, przy 5 stackach, uderzać z Judgmenta za ok.1000) Przy dobrym starcie należy cały czas utrzymywać 5 stacków i powinieneś mieć spokój. Co jakiś czas należy użyć jednocześnie trinketa z spell dmg i Avenging Wrath. Daje to niezłego kopniaka do threata.

V. Słowo na drogę

Pamiętajcie by ćwiczyć. Po przeczytaniu tego poradnika nie będziecie od razu mistrzami w tankowaniu. Do tego trzeba praktyki. Używanie Avenger’s Shield i Consecration jest bardzo ważne. A trzeba wiedzieć, kiedy można puścić te zaklęcia a kiedy się wstrzymać. Pamiętaj, że osiągnięcie 70 poziomu nie jest końcem, to dopiero półmetek twoich starań. Ale by w pełni móc nabawić się WoWem, inaczej mówiąc raidami, trzeba zdobyć ten sprzęt wymagany do Karazhan, następnie Zul’Aman, Grull itd. Pokażcie, że Paladyn może być świetnym tankiem!

Tutaj Porady innego gracza - uzupełnienie powyższego poradnika.


Obowiązkowe dla pala jest Libram of Repetance, ale także Libram of Zeal (na bazach coś oszukują w stosunku do TBC), lub słąbszą wersja - zwiększa holy dmg przy Judgement of Crusader.

Osobiście tankowanie zaczynam z drugim by rzucić mocniejszego Crusadera, potem zmieniam na Repetance.

Co do broni: Gravel of unearthed Secrets - exalted w LC, ale warto, bo jedyną lepszą bronią jest sword z Gruula Bloodmaw Magus-Blade (pierwsza konkurencyjna broń jest dopiero na Hajal, a pal nie może używać sztyletów, staffów które może wziąć każdy caster, a mają wybór szeroki, więc zostawcie to protkom jeśli są tacy w pt na prawdę nie ma z czego wybierać, a różnica od LC do GL/Hajal jest aż 50 bsd bez możliwości wybrzydzania)

Przy tankowaniu trashy: block rating>avoidance>stamina (oczywiście 490 defa trzeba mieć) - bo mobów jest masa, holy shield szybko schodzi, a aggro dalej trzeba generować (a shield robi to najlepiej). Najważniejszy jest block rating - ile wlezie. Lepiej oberwać i dostać heala, by móc więcej aoe rzucać, niż uniknąć wszystkich ciosów i nie generować aggro w ogóle.
Przy tankowaniu bossów: trzeba mieć inne ciuszki, bardziej nastawione na dodge/parr - holy shield i tak da te 100% avoidance (lub prawie) na 8 hitów, a bossy aż tak szybko nie biją (wyjątkiem jest Prince).
Tankując bossy na hero instach, gdy ma się dobry gear na trashe, można tankować w nim bossy (nie wzsystkie), gdy ma się bardzo mocny dps. Taki set generuje więcej aggro i przyciska heala, więc mamy więcej many na spelle. Gdy pt jest słabe, nawet gear pod avoidance da nam tyle many od heala, że choć będziemy bić wieki, to i tak ubijemy bossa. Przy mocnym pt taki set jest zgubą, bo boss bije na tyle słabo i rzadko, że z braku many, każdy mag/warlock przebije aggro. Sytuacja zmienia się na t5, gdzie ktoś jest mainem, a ktoś offem i wtedy to pod funkcję się ubiera.

Gdy jest kilku paladynów, tank nie rzuca nigdy GBoK bo zastępując go BoSanctuary straci dodatkowe hp. Wiemy że prawie każdy pal ma BoKa wykupionego, więc się łatwo zastosować.

Odradzam Seal of Blood (wcześniej się pomyliłem:P) - nie uwzględnia bsd, a AP protek wiele nie ma.

Kolejność może być różna przy zaczynaniu walki z bossem, ale zwykle sam zaczynam:
Judgement of Crusader, Avanger shield (mam dużo hp, mogę oberwaćRazz i czasem da się go rzucić między ciosami), Holy shield, Seal of Righteous, Judgement, SoR, AOE (nie zawsze, ale może pomóc w budowaniu threat). Przy dobrym gearze dodatkowy trash jeden czy dwa (byle nie mocne) jest mile wskazany - dostajemy więcej heala, częściej aktywują się buffy z drzewka prot, a heal generuje mniej aggro.
Przekraczając 40% hp przechodzę na oszczędzanie many (jest to groźne bo inni zbliżają się w aggro), by przy 20% włączyć Avanger Wrath (+30% dmg) i odpalić wszystko co tylko daje holy dmg, hammer of wrath tak podbija wtedy aggro że można przy NB przegonić ludzi nawet o 50% dając szansę casterom na full dps i szybkie dobicie bossa. (kiedy oszczędzać mane i jak często używać tego bonussa jest umowne, zależy od tego jak długo bossa się bije i na jakie zagrywki można sobie pozwolić - doświadczenie, taktyka raczej na potężne bossy, bo przy tych słabych tank stoi, reszta zabija Razz)
Do odnowienia sobie many, jeśli mamy nadmiar aggro, a mało many przy długiej walce, polecam zmienić broń na coś szybkiego, np. Flurry Axe (szybki i czasem mam dodatkowego hita), z sealem i judgementem of wisdom na raz. W połączeniu z healami i trzymaniem tylko shielda bardzo szybko można zregenerować mane - ale tylko przy zapasie aggro. Warto na vt ludziom też wspomnieć że regenerujemy mane i ci z najwyższym aggro by przystopowali.

Pamiętać:
Jest wiele seali, każdy ma jakąś użyteczność. Dla protka największą ma seal of crusader i righteous. Jeśli w pt jest pal retri, niech on rzuci crusadera (jeśli ma talent najlepiej wspomniany trinket - potem może go w walce zmienić), a protek robi Judgementl of Wisdom, a potem SoR. Dużo pali = dużo buffów i każdy się przyda (jak trzeba tłumaczcie innym palom jakie mają seale i by ich używali, sami najlepiej też się z nimi zapoznajcie).

ZAKAZY:
Nigdy nie rzucaj na siebie bańki. Kasuje ona aggro do 0, i moby wszystkich wytłuką. Jeśli chcesz sie uratować przed wipe, bańka to wydłuży tylko o kilka sekund. Są oczywiście wyjątki, tj. przy murmurze gdy wybije w powietrze, tuż przed spadnięciem na ziemię można włączyć bańke, wyłączyć ją i użyć Righteous Defense. Problemem jest to, że JAKOŚ trzeba zrobić tak, by był wycelowany w osobę z najwyższym aggro (która może być poza zasięgiem). Nie o takich rzeczach jednak tutaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.ksb.fora.pl Strona Główna -> PvE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin